woensdag 18 maart 2020

Ondertussen in de tuin...

De lente is vroeg dit jaar, na de winter die geen winter was. Perkplantjes die normaliter de winter niet doorkomen hebben het nu wel gered. Ik heb enkele nemesia die weer in bloei gaan, plus kleine margrietjes en zelfs  een lobelia. De zaaibegonia's lopen weer uit. Ik had nog wat winterviolen die ik vandaag in de bakken heb gezet. Samen met de margriet en de nemesia ziet het er meteen gezellig uit!
Ik heb vorig jaar ook winterviolen geplant, dat doe ik al tientallen jaren. Meestal worden ze lelijk als het warmer wordt in april en mei en al snel sterven ze af. Maar ik heb nu meegemaakt dat een grote gele viool over is gebleven en niet lelijk is geworden. Zelfs de 40 graden van juli heeft hij doorstaan!
Heb je een plantenbakje met bolletjes in huis gehad? Plant de uitgebloeide bollen in de tuin, dat kan prima!
Deze dwergmargriet is de winter goed doorgekomen en begint nu al te bloeien.
Ook de nemesia (ten onrechte niet zo bekend) had geen problemen met de zachte winter en begint eveneens te bloeien.
Zelfs deze lobelia begint gewoon weer te bloeien!
De hyacinthen uit het kerststukje kunnen ook prima in de tuin.
De Japanse esdoorn begint uit te lopen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten