maandag 16 maart 2020

Boodschappen doen half maart 2020

Om 13 uur naar het centrum geweest. Het was rustig buiten. Niet uitgestorven, maar wel duidelijk rustiger dan normaal. Amper auto's.

Natuurlijk is het weer typisch een stunt die mij moet overkomen, maar ik bleek minder toiletpapier in huis te hebben dan ik dacht...! Het was nog geen acute crisis, maar het leek me wel verstandig om een pak in huis te hebben. Dat doe ik ook in gewone tijden: stel dat ik ziek word of dat er iets gebeurt waardoor alsnog zonder kom te zitten!

De supermarkt had meer dan afgelopen vrijdag en zaterdag, maar geen toiletpapier. Wel weer pasta (niet de allergoedkoopste, maar ook niet meer alleen de duurste), en daar had ik wel zin in. De dames achter de kassa droegen latex handschoentjes en ik heb braaf contactloos betaald.

Vanwege de toiletpapiercrisis ging ik naar de Poolse supermarkt, want ik heb in social media gelezen dat dat soort winkels (net als "de Turk") nog volop toiletpapier hebben. En inderdaad...! Gekleurd wc-papier, dat dan weer wel. Vriendelijk groen, roze, geel... En het bleek nog geparfumeerd ook. Groene thee, aldus de camerastand van Google Translate. Mijn poeperd zal ruiken als nooit tevoren!

De groenteboer was nog rijk voorzien. We hebben een heel fijne, betaalbare groenteboer met een enorme keuze (zelfs nu) die ook wat zuivel verkoopt voor lage prijzen, dus behalve een courgette en een koningsoesterzwam nam ik ook een tray eieren mee.
Om al te intensief sociaal verkeer te voorkomen was er bij de kassa's een muur van kratten gestapeld waardoor afstand ontstond tussen klant en caissière. Na elke klant kwam de desinfecteerspuit tevoorschijn en een papiertje om de toonbank te ontsmetten. Pinnen ging lastig, de verbinding haperde en de eerste betaling mislukte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten